Välisriigis Google’i reklaami tegemine ei ole pelgalt kodumaise kampaania tõlkimine. Igas riigis on oma nüansid, mis mõjutavad nii sihtimist, reklaamteksti ja visuaale kui ka märksõnade valikut. Eduka kampaania loomiseks tuleb tunda hästi sihtriiki ning Google Ads programmi eripärasid ja detaile. Välismaal Google’i reklaami tehes võiks lähtuda neljast punktist.
1.Vali oma märksõnad õigesti.
Oluline on selgeks teha, milliste sõnadega Sinu toodet sihtturul otsitakse. Kui müüd UK-s jooksukingi, siis tuleks kaasata märksõna „trainers“ – Ameerika inglise keele „sneakers“ märksõnast jääb väheseks. Samuti on tähtis märksõna vastetüüp[SK1] . Kui sihid suurt turgu osalises vastes märksõnadega, siis võib eelarve ebaoluliste otsingute peale ära kuluda. Seevastu liiga kitsa vastetüübi kasutamisel võib näitamiste arv liigselt piiratud olla. Leida tuleb sobiv segu vastetüüpidest. Sellest lähtuvalt tuleb olulisi märksõnu lisada ja vähem tähtsaid kustutada. See võimaldab kampaaniat järjepidevalt optimeerida.
2. Sihi õigesti.
Kui oled harjunud Eesti väikesel turul reklaami tegema, siis Sa ei pruugi aduda, et suur turg võib kampaaniaks ette nähtud 1000€ eelarve paari tunniga ära süüa. Eelnevalt mainitud Margus sihtis ilmselt kogu UK-d ning tõenäoliselt ka osalises vastes märksõnadega. On võimalik, et tema eelarve kulus sellele, et reklaami nägid inimesed, kes otsisid Londonis saunaga spaahotelli. Suuremate turgude puhul soovitame alustuseks sihtida vaid neid piirkondi, mille puhul võib kindel olla, et toote vastu on nõudlust. Samuti oleks mõistlik kasutada piiratumaid märksõnu.
Kuidas aga saada teada, millistes piirkondades toodet või teenust kõige rohkem otsitakse? Käepärane (tasuta) tööriist on Google Trends, mis näitab otsingumahte piirkondade lõikes. Sealjuures tuleb meeles pidada, et otsitaval märksõna kohta peab olema ka piisavalt statistikat. Samuti näitab Trends, millised on kõige populaarsemad märksõnad (nt home sauna), mis on konkreetse teemaga seotud. Sobivuse korral saab need ka kontole lisada.
3. Reklaami teksti ning pildi lokaalsus.
Usaldusväärse mulje loomiseks peab reklaamtekst olema grammatiliselt korrektne ning kõlama loomulikult. Suurematesse keeltesse tõlkimisel pakuvad abi masintõlke programmid, kuid arvestama peab, et automaatne tõlge võib samuti vigu sisaldada. Tihtipeale on ka aru saada, et tegemist on tõlgitud tekstiga. Kui vähegi võimalik, siis meie soovitame asjatundliku tõlgi palkamist. Masintõlke puhul oleks aga rangelt soovitatav, et teksti vaataks üle keegi, kes sihtkeelt emakeelsel tasemel räägib.
Kui teete Google Display reklaami, siis on pildi lokaalsus samuti oluline. Toome näiteks veebipoe, kes kasutas Lõuna-Saksamaal spordirõivaste müügiks Eesti maastikul pildistatud visuaale. Kahjuks selgus, et laugel maastikul matkamine ei ole selle piirkonna sakslase jaoks tavapärane viis värskes õhus viibimiseks. Neid kõnetaks aga pigem pilt, kus aega veedetakse mägisel maastikul ning vastavas varustuses.
4. Brändi tutvustamine.
Sageli on uuele turule sisenemise otsingureklaami eesmärgiks seatud kohene kasumlikkus. Sealjuures aga ei arvestata, et toote tuntus võib sihtturul olla väike ning võimalikud kliendid lihtsalt ei oska seda otsida. Tõenäoliselt pakuvad Marguse tünnisaunad UK inimestele huvi, aga kuna taoline toode ei ole tuntud, siis seda eraldi ei otsita. Soovitame testida lisaks otsingureklaamile ka teisi Google’i reklaamtüüpe, nagu Google Display reklaami või isegi YouTube’i. Need aitavad toodet tutvustada ning kliendibaasi laiendada uute inimestega, kes tootest varem teadlikud ei olnud. Display reklaami puhul ei ole otseselt vaja luua asjatundjate tehtud bännereid. Piisab, kui sisestada Google’isse pildid, tekst ja logo. Seejärel kombineerib Google ise need elemendid bänneriteks. Reklaami ostmine on samuti klikihinnast lähtuv ning kampaaniad on aktiveeritavad iseteenindusest, nagu otsingu puhulgi.
Google’i pakutavad reklaamid on üheks parimaks ning kulutõhusaimaks võimaluseks välisturgudele laienemiseks. Kampaania alustamiseks ei ole vaja üüratut eelarvet ega keerulisi loovlahendusi. Küll aga tuleks enne alustamist oma sihtturgu võimalikult hästi tundma õppida. Lisaks peab pingutama, et Google’i kampaaniate ülesehitus ning sisu tagaksid võimalikult head tulemused. Marguse näite puhul ei maksa meelt heita, vaid peaks aega panustama otsingusõnade ning sihtimise täiustamisele. Halba ei teeks ka toodet tutvustava Google Display kampaania loomine.
Kui Sina aga soovid, et välisturule suunatud kampaania oleks asjatundjate poolt loodud, siis võta ühendust Nobeliga!