TikTok, 2016. aastal Hiina ettevõtte ByteDance poolt loodud videosisu jagamisele keskenduv sotsiaalvõrgustik, on tänaseks jõudsalt vanematele sotsiaalvõrgustikele nagu Facebook ja Instagram kasutajate arvu poolest järele jõudmas. Ka Eestis on TikTokil üle 400 000 kasutaja. Kui Lääne- ja Kesk Euroopa riikides, sealhulgas Soomes, on TikTokis juba mitmed aastad saanud lisaks orgaanilisele sisule ka tasulisi reklaame teha, siis Balti riikides, sealhulgas Eestis, ei ole reklaamimine tänaseni võimalik olnud.
8 kasulikku fakti TikToki reklaamide kohta:
- Eestis on TikTokil üle 400 000 igakuise kasutaja.
- TikToki reklaame saab teha läbi TikTok Ads Manager platvormi. Sarnaselt teistele kanalitele tuleb ka TikTokis esmalt valida reklaami eesmärk (reach, traffic, video views, lead generation, app promotion, website conversions).
- Nagu Google ja Facebooki reklaamide puhul, nii kasutab ka TikTok oksjoni mudelit – maksta saab video vaatamise, kliki või näitamise põhiselt. Tuleb aga silmas pidada, et kampaania (Ad Managersis kampaania tasemel) miinimumeelarveks on 50 EUR.
- TikToki kõige populaarsemaks reklaamitüübiks on in-feed reklaam. Nagu nimigi ütleb, ilmuvad need reklaamid kasutajate videoseinal, orgaaniliste videote vahel. Videoreklaami soovituslikuks pikkuseks on 5 – 60 sekundit.
- TikToki sisu vaadatakse enamasti häälega – seega tasub oma reklaamile kindlasti lisada meeldejääv heli või muusika (autoriõigusi silmas pidades).
- Lisaks videoreklaamile saab teha reklaamina ka brändi filtreid ja kleepse, mida TikToki loojad saavad oma videotes kasutada.
- TikTokis ei tohi teha poliitilisi reklaame, reklaamida alkoholi või tubakat. Nende täpse reklaamipoliitikaga saab tutvuda siin.
- TikTok Shop ei ole praeguse info kohaselt veel Eestisse tulemas.
Kuna Nobelil on tänaseks juba mitme ettevõttega Baltikumi kui ka Soome turul TikToki tasuliste reklaamide halduse kogemus olemas, siis saame oma oskusi ja teadmisi rakendada ka Sinu ettevõttele.
Seega võta meiega ühendust kui soovid juba täna TikToki reklaamidega alustada ning saad olla esimeste seas, kelle sisu saab rohkem kõlapinda.
Autor: Annika Moisescot, Nobel Digitali meediateenuste juht