Digiturundus – seda saab ja tuleb mõõta
Hea digiturundus – selle alus on tulemuste mõõtmine, analüüsimine ja selle põhjal pidev turundustegevuste parandamine. Kõige tähtsam tööriist on Google Analytics, mis annab Sulle võimaluse mõõta liiklust kodulehel.
Tänapäeval ei ole enam mõeldav, et turundusega tegelev ettevõte ei mõõda …
… millistest keskkondadest tuleb tema jaoks kõige väärtuslikum liiklus;
… kui palju sooritatakse kodulehel soovitud tegevusi ehk täidetakse eesmärke;
… millistesse digiturunduse kanalitesse on kõige olulisem investeerida.
Meil on võimalus seda kõike mõõta, seega ei ole mõeldav, et me ei uuri välja, milline turunduskanal loob meile suurimat investeeringu tasuvust.
Kui eesmärgiks on hea digiturundus, siis tavaks on see, et jälgitakse tervet kasutaja teekonda – alates reklaami nägemisest kuni kodulehel soovitud tegevuse sooritamiseni. Iga reklaami näitamine, iga klikk, iga võimalik mõõdik, mis näitab kasutaja tegevusi Sinu kodulehel, peab olema salvestatud. Ainult tänu sellele on võimalik Sinu reklaame, kodulehte ja selle kasutajamugavust parandada. See on tähtis, et Sinu ärilised eesmärgid täituksid ning investeering, mille sihiks on digiturundus, oleks tasuv.
Enne mõõtmist pane paika eesmärgid
Turunduse mõõtmisel ei ole mõtet, kui Sa ei oska öelda, kas tulemus oli hea või halb. Selleks, et teha vahet, tuleb seada mõõdetavad eesmärgid. Digitaalne turundus – selles on kõik mõõdetav ja seetõttu peab ka eesmärk olema numbriliselt sätestatud. Digiturundus on valdkond, kus lisaks mõõdetavusele peab eesmärk olema võimalikult täpne ja saavutatav.
Mõõdikuid, mille järgi seada turundustegevuse eesmärke, võib olla palju. Küll aga olen seisukohal, et iga ettevõtja lõppeesmärk on rohkem müüa, mistõttu sobib turundustegevuse ülimaks mõõdikuks kõige paremini investeeringu tasuvus (ROI – Return on Investment). Lihtsustatuna ütleb see mõõdik, mitu eurot Sa iga turundusele kulutatud euro pealt tagasi teenid. Üldine hea digiturunduse vahekord on 5:1 ehk iga euro, mille investeeringu sihiks on olnud digiturundus, peaks tagasi teenima viis eurot.
Loomulikult oleneb see, kas digiturundus on tasuv, väga mitmest asjaolust. Selleks, et seada realistlik eesmärk, tuleb analüüsida ettevõtte tegevusvaldkonda, toodet, potentsiaalset klientide hulka, kodulehte (selle kasutajamugavust, loogilisust) jne. Eesmärk peab olema realistlik, et liiga vara püssi põõsasse ei visataks. Kui Su eesmärgiks on digiturundus ning oled alles algaja, siis ei maksa kohe oodata ulmelisi tulemusi. Digiturundus on pikaajaline töö, mis seisneb tulemuste analüüsis ja nende põhjal paranduste tegemises. Vaid nii on võimalik ajas kasvada ja pidevalt eesmärke suurendada.
Jälgi õigeid andmeid
Tuleb tihti ette, et kui eesmärgiks on digiturundus, siis keskendutakse valedele numbritele, ega looda isegi võimalusi selleks, et olla kursis õigete andmetega. Eriti sage on see Facebooki reklaamide puhul. Kuigi Facebooki reklaamid ja nende analüütika võimaldavad väga täpselt mõõta, kui mitu eurot teenib tagasi üks Facebooki reklaamile kulutatud euro, kasutatakse seda võimalust ülimalt vähe.
Peamised mõõdikud, mida Facebookis jälgitakse, on fännide ja meeldimiste arv, reach (kui mitme inimeseni Sinu reklaam jõudis), klikid reklaamil, kliki hind. Kui eesmärk ongi otseselt jälgitav mõne ülaltoodud parameetriga, on kõik korras. Küll aga näen väga tihti reklaamijaid, kelle eesmärk on kodulehel rohkem müüa, kuid reklaamide edukust mõõdavad nad klikkide arvu ja klikihinnaga.
Selleks et internetiturundus saaks Sinu ettevõtte jaoks olla investeering, mitte kulu, tuleb mõista, milliseid võimalusi pakub digiturundus.
Pea meeles järgnevat:
- pane paika mõõdetavad ja realistlikud eesmärgid;
- koosta plaan ja strateegia, mille järgi toimetama hakkad;
- jälgi ja analüüsi õigeid andmeid. Õiged andmed on need, mis kajastavad sinu eesmärkide täituvust. Samuti näitab õigete andmete jälgimine Sulle, kui palju või vähe Sinu reklaamid raha tagasi teenivad;
- tee andmete analüüsi põhjal parandusi. Pane kahjumlikud reklaamid kinni ja suuna eelarve toimivatesse lahendustesse;
- digiturundus on valdkond, kus on tähtis olla järjepidev – ära oota tulemusi kohe. Testi – mõõda – paranda.
Kuidas on lood Sinu ettevõttes? Kas digiturundus on kontrolli all? Kas Sinu pingutused on saanud vääriliselt tasutud? Kui näed, et on ruumi paranemiseks, võta meiega ühendust ja telli meilt digiturunduse teenus!