Digiturunduse spetsialist peab lakkamatult süvenema andmetesse ning suunama valgusvihu numbritele, mis muudavad keskpärase või üldse mõõtmatu kampaania tõhusaks ja edukaks. Tema igapäevane töö on kasutada töövahendid ja -teadmisi asjatundlikult. Digiturunduse spetsialist peab tegema häid ja kalkuleeritud otsuseid ning juhendama klienti teemadel, mis paljude jaoks on paras tuumafüüsika. Kuidas digiturunduse spetsialist sellel rajal kurssi hoiab? Millised omadused saadavad digiturunduse spetsialisti nii heas kui ka kurjas? Milline on digiturunduse spetsialisti tööfilosoofiline vundament? Põgusa sissejuhatuse järel vaatleme lähemalt.
Muutused nõuavad vastust
Digiturunduse spetsialisti töö on muutustele reageerimine. Olgu nendeks siis statistilised nihked, turukäitumine või üldsegi müstiline andmeanomaalia. Kõigil juhtudel on digiturunduse spetsialistil tarvis olla tähelepanelik ning kiire, sest muutused ei jää kunagi tulemata. Üks õige digikauboi hoiab tugevasti hobusel rakmeist ja samal ajal veendub, et kliendid on kursis ja teadlikud, kuhu uued tuuled viivad. Seega digiturunduse spetsialist peab alati kõigest sammu võrra ees püsima.
Muutustega aitab kohaneda digiturunduse spetsialisti üks põhitöid – info kogumine ning analüüsimine. Teabe koondamine nõuab tähelepanelikkust ning tugevat analüüsivõimekust. Ei saa salata, et ajapikku kujuneb välja kalibreeritud kõhutunne. Seega on digiturunduse spetsialist nagu nahkhiir, kes kõrvadega nägemise asemel märkab numbrites inimeste otsustusprotsesse. Valdav osa andmete kogumise ning analüüsimise oskustest tuleb kogemustega ning A/B testimisega. Hea digiturunduse spetsialist on kui käsn, mis imab teavet ning suudab päev-päevalt ja kild-killu haaval hoomata aina enam andmeid erinevatest ärivertikaalidest.
Mitmekülgsus, mugavustsoon ja AI
Kui kaua otsustatakse šokolaadi ostmist ning mille alusel valik tehakse? Aga kuidas erineb see protsess maja ostmisest? Arusaadaval kombel on erinevate vertikaalide otsustusprotsessid varieeruvad. Selle hoomamiseks tuleb mängu järgmine digiturunduse spetsialisti omadus, milleks on mitmekülgsus. Hea digiturunduse spetsialist on nagu Šveitsi nuga – erinevad platvormid, CMS-id, ärivertikaalid, kliendid ja klientide kliendid. Ta peab suutma kõigel kätt pulsil hoida. Hea digiturunduse spetsialist teab, millisel hetkel on aeg astuda üle nähtava universumi piiri tundmatusse. Teisisõnu – ta on teadlik, kust lõppeb mugavustsoon.
Mugavustsoon näib digiturunduse spetsialisti töös piirduvat lihtsa teadmisega, et digiturundus on ka homme alles ja päike tõuseb endiselt. Kõik muud elemendid on kui elav organism – pidevas muutumises nii alguses, lõpus ja arenduses kui ka kohvipausil. „Eile“ sündis Google Analytics 4, varsti aga tuli (ja ootuspäraselt) Universal Analyticsi (UA) andmekogumise lõpp, mis tõi kaasa kogu kliendi portfelli mõõdikute ümberseadistamise. „Homme“ on UA andmete kustutamine, mis nõuab rohkelt andmete analüüsi, et teadmised talletuksid. Poolel teel sõitis vastu tehisintellekti (AI) rong, mis muutis üleüldiselt kõike.
AI muutis nii kampaaniate loomist ja analüüsimist kui ka tööprotsesse. Käesolev kirjutis on küll minu kui inimese mõttevälgatus, kuid mitte kellelegi ei tule üllatusena, et konsulteerisin jutupunktide koostamisel ka nii-öelda digitaalse raamatukoguhoidjaga. Suured muutused digiturunduses jõuavad üht või teist kanalit mööda pea igaüheni, kelle elu see puudutab. Digiturunduse spetsialisti eriteadmiste hulka kuulub aga see, et pisinihkeid algoritmides või korrektuure tööprotsessides turundusplatvormide uuenduste tõttu kohtab iga päev. Muutustega ühte sammu astumine nõuab nii vastupidavust kui ka stressitaluvust. Külm närv ning õppimis- ja kohanemisvõime aitavad digiturunduse kauboil vältida hobuse seljast kukkumist.
Astu väljakutsetele vastu
Kas Sinus leidub vajalikku, et olla edukas digiturundaja? Kui suudad arvutites navigeerida, oled õpihimuline, näed detaile ning oled suuteline kohanema uute tuultega, siis on vajalikud eeldused täidetud. Järgmiseks sammuks on sadulasse hüppamine ning päikeseloojangusse ratsutamine. Hea küll, nii lihtne see tegelikult ei ole, sest haamrit oskab ju igaüks kasutada, kuid meistrid jätavad seina vähem auke. Siinkohal lööb aga digiturundusele keskendunud reklaamiagentuur särama. Kõrgel tasemel digiturunduse spetsialistid, kes hoiavad digimaastikul kätt pulsil. Nad jagavad teadmisi ja leiavad keerulistele probleemidele lihtsaid lahendusi – mitte üksi, vaid koos. Kampaaniaid haldab küll digiturunduse spetsialist, kuid digiturunduse spetsialisti hoiab püsti meeskond. Asjakohane oleks lõpetada järgnevate sõnadega:
Kui me jagame teadmisi, laename oma mõistuse teistele ja võtame laenu nende omast. See vastastikune haridusviis ei ole mitte ainult meie endi arenguks, vaid loob ka ühtsema maailma, kus igaüks panustab ja kõik võidavad. (ChatGPT4)
Kui tunned, et Sinus voolab digiturunduse kauboi veri, siis võta Nobeliga ühendust ja astu meie kampa. Koos taltsutame digimaailma kui metsikut läänt!