Mõisted nagu SEO ja veebilehe optimeerimine mõjuvad tihti hirmutavalt ja heidutavalt, eriti kui varasem kokkupuude valdkonnaga puudub. See viib kergesti tundeni, et kurjakuulutava lühendiga tegelemiseks on vaja kindlasti spetsialist appi võtta. Väiksemates ettevõtetes ja MTÜdes pole see alati võimalik ja nii jääbki orgaanilise nähtavuse suurendamine tihti tegemata.
Antud olukorra parandamiseks teemegi me Nobeliga SEO koolitusi ja töötubasid, mille eesmärk on jõuda punkti, kus ka turundusega vähem sina peal olevad inimesed, kes veebilehti haldavad, oskaks ise oma lehte paremaks muuta. Meie jaoks on oluline, et ettevõtted, kellega me koostööd teeme, oleks võimalikult digiteadlikud ja suudaks ka ise oma digiturunduse tulemuslikkust mõõta. See aitab luua parema digikeskkonna ja suurendada ettevõtete võimet oma turundust planeerida.
Üks esimestest klientidest, kellele meil oli võimalus sellist koolitust pakkuda, oli Eesti Inimõiguste Keskus (EIK).
SEO koolitus nõuab põhjalikku eeltööd
Iga SEO koolitus on veidi erinev ja nõuab läbiviijalt põhjalikku valmistumist. EIK lehe puhul vaatasime enne kokkusaamist üle lehe tehnilise seisu ja sisu, uurisime, kuidas see hetkel neile oluliste teemadega otsingutulemustes välja tuleb ja üritasime juba ette mõelda, mida lehel võiks teistmoodi teha.
Selline eeltöö on vajalik, et koolituse ajal oleks võimalik keskenduda just olulistele teemadele ja ei peaks kulutama aega asjadele, mis on juba hästi.
Põhiteadmised ja praktiline SEO
Meie SEO koolitus koosneb kahest osast.
- Kõigepealt käime üle optimeerimisega seotud põhiteadmised (märksõnad, sisu parimad praktikad, vead, mida veebilehel tihti tehakse) ja tutvustame tasuta tööriistu, mida saab lehe jälgimiseks kasutada. Siinkohal on oluline tutvustada osalejale võimalusi, kuidas ka ise oma lehe SEO-d mõõta, sest ilma tulemusi nägemata ei ole keegi motiveeritud kaua SEO-ga tegelema.
- Kui oleme koolitatavad oluliste põhitõdedega kurssi viinud, jõuab järg praktilise SEO kätte. Selle käigus võtamegi ette kliendi veebilehe, et välja selgitada, mida seal lehe nähtavuse tõstmiseks otsingutes teha saaks. Kuigi koolituse läbiviijal on juba eelnevalt mingisugused ideed olemas, on töötoa mõte aidata just osalejatel mõista ja aru saada, mis neile oluline on ja mida nad seal muuta sooviksid.
Eesti Inimõiguste Keskuse koolitus
EIK koolitusel võtsime näiteks ühe nendele olulise teema ja vaatasime, mis märksõnad selle teema puhul olulised on. Seejärel avasime veebilehe ja arutasime vabas vormis, kuidas antud teemat nende lehe sisus kõige paremini kajastada saaks, et suurendada võimalust orgaaniliselt välja tulla.
Samuti vaatasime läbi meie tehtud tehnilise auditi. Pidasime ühiselt nõu, milliseid seal välja tulnud murekohtadest tuleks eelisjärjekorras lahendada, sest kõigega korraga tegeleda ei saa.
Meie eesmärk on, et kui inimene koolituselt lahkub, on tal selge arusaam sellest, mida oma kodulehega edasi teha. Nagu koolitusel osalenud kommunikatsioonijuht Ave Anniste ütles:
“Koolituse läbinuna sain aru, kui palju lihtsaid muudatusi saan ise kerge vaevaga ära teha, et oma koduleht kiiremini leitavaks teha. See innustas neid kohe katsetama.”
Eesti Inimõiguste Keskuse visioon käesolevaks aastaks on, et Eesti on avatud ühiskond, kus inimõigused on olulised ja riiklikult tagatud ning iga inimene teab, et tema ja teiste õigused väärivad kaitsmist. Nende tegevus hõlmab mitmeid olulisi teemasid võrdsest kohtlemisest andmekaitse ja digitaalõigusteni. Meil oli rõõm teha koostööd organisatsiooniga, kelle puhul me tundsime, et nende lehe olulistes valdkondades väljatulemine on kõigile inimestele kasulik.
Kui soovid samuti oma kodulehe SEO osas käe valgeks saada, aga ei tea, millest alustada, siis võta meiega ühendust. Viime koos läbi ühe SEO töötoa, pärast mida tead ka Sina, mida oma lehel muuta ja kuidas oma edukust mõõta.