Reaalsuses on aga Facebooki reklaam keeruline nähtus ja reklaamplatvormi väga laias võimaluste spektris on vaja hästi orienteeruda ning omada kogemusi ja teadmisi sellest, mis töötab ja mis mitte.
Minu esimene küsimus Sulle on, et miks Facebooki reklaam? Kas Sinu kliendid on Facebookis? Kui vastasid jaatavalt, siis tule, lähme edasi.
1. Facebooki reklaam – pane paika eesmärk
Nagu ma juba eelmises lõigus mainisin, siis reklaam Facebookis pakub väga mitmeid võimalusi ja mooduseid oma potentsiaalsete klientideni jõudmiseks. Seetõttu on ülimalt oluline seada reklaamile kindel eesmärk, et Facebooki reklaamide tegemine ja optimeerimine õigesti läbi viia. Toon välja mõned levinumad eesmärgid, mille täitmist Facebookis reklaamimine toetab:
Panna kasutaja sooritama mingit kindlat tegevust. Sul on näiteks mõni hooajaline pakkumine või kindel toode, mida soovid müüa.
Tutvustada oma tooteid, brändi, hoiakuid. Facebook on hea võimalus tutvustada oma ettevõtet soovitud sihtrühmale ja tõsta brändituntust.
Koguda oma Facebooki lehele fänne juurde. Hea võimalus kasvatada oma ettevõttele fänne, keda saad pidevalt oma tegemistega kursis hoida.
2. Sihtimine, sihtimine ja veelkord sihtimine
Kui reklaami eesmärk on paigas, siis järgmine etapp on määrata ära need inimesed, kelleni sa jõuda soovid. Kes on Sinu potentsiaalne klient? Noor-vana, mees-naine, Tallinnas või Raplas ja nii edasi.
Facebooki reklaam pakub sihtrühmani jõudmiseks väga palju erinevaid viise. Facebook muutub järjest targemaks ja järjest täpsemini kaardistavad nad inimeste huve, tegemisi ja eelistusi. Seeläbi muutuvad targemaks ka Facebooki reklaamid. Kogudes neid andmeid, pakuvad nad üha paremaid võimalusi reklaamijatel oma reklaamid sihtrühmani viia.
Räägin nüüd hoopis sellest, kuidas mitte reklaame sihtida või millesse suhtuda pigem ettevaatlikult – HUVID. Facebooki reklaam – selle üheks sihtimise võimaluseks on sihtida inimesi nende huvide järgi ja väga suur hulk reklaamijaid ka usaldab antud valikut. Mina suhtun sellesse võimalusse ettevaatlikult ja pigem seda võimalust ei kasuta. Seletan kohe, miks: Facebook määrab inimestele huve automaatselt nende tegevuste järgi. Kas oled vaadanud, milliseid huve Facebook Sinu puhul kuvab? Inimeste huvid ajapikku muutuvad ja seetõttu võib Sinu huvi olla endiselt näiteks „autod“, kuigi sõidad juba viimased 5 aastat ainult jalgrattaga, hoides loodust. Sellisel juhul, kui Sinuni jõuab automüüja Facebooki reklaam, on see ebaõnnestunud.
Teatud huvid on Facebookis väga üldised. Näiteks paljudel inimestel, kaasarvatud minul, on Facebookis selline huvi nagu „Food“ and „Drinks“. See, et ma söön ja joon, nagu iga normaalne inimene, ei tähenda, et ma mõnd toidupoe või restorani reklaami näha soovin.
3. Mis on Facebook Pixel?
Kindlasti soovitan ma hakata Sul neid inimesi salvestama, kellele on kuvatud Sinu Facebooki reklaam, kes sellele reageerinud on ja kes läbi nende näiteks Sinu kodulehele on läinud. Lihtne viis selleks on lisada oma kodulehele Facebook Pixel, mis on koodijupp ja salvestab Facebookist sinu kodulehele läinud liiklust ning võimaldab Sul hiljem oma Facebooki reklaam just neile sihtida.
See on suurepärane võimalus puudutada oma reklaamidega neid, kes on Sinu vastu juba kord huvi tundnud ja neile end veel ja veel meelde tuletada. Ma luban, et Sinu reklaamide tulemused ainult paranevad sellest!
Need on kaks peamist punkti. Võimalusi on veel ja tuleb aina juurde – nendest räägime juba järgmises artiklis.
4. Facebooki reklaam – kampaania formaat
Väga tähtis on ka see, millist visuaali Sinu Facebooki reklaam kasutab. Esmalt tuleb vastavalt reklaami eesmärgile määrata, millist formaati soovid kasutada. Facebooki kampaania formaatidena on kasutusel järgnevad:
Üksiku pildiga Facebooki reklaam– sobib hästi, kui Sinu eesmärk on reklaamida konkreetset toodet/pakkumist ja panna klient ostu sooritama.
Carousel formaat– Kasuta reklaamis mitut erinevat pilti või videot (2-10tk). Sobib hästi, kui soovid oma tootevalikut tutvustada.
Video reklaam– Tutvusta oma ettevõtet, tooteid, brändi.
5. Facebooki reklaam ja visuaal
Kui oled formaadi osas selgusele jõudnud, siis järgmine samm on see formaat maksimaalselt ära kasutada ehk luua nende võimalustega, mis Facebook pakub, parim võimalik sõnumiedastus.
6. Reklaamtekstid
Teksti lisamiseks on Sul võimalusi 3: pealkiri, reklaamtekst (pildi üleval) ja lisareklaamtekst pildi all. Siin on oluline välja tuua kõik oluline ja lühidalt! Kes Sa oled? Mida pakud? Miks peaksin ostma? Kust osta?
7. Lisa maandumisleht, kuhu soovid reklaami suunata (näiteks koduleht)
8. Lisa reklaamile üleskutse (Osta nüüd, broneeri kohe, võta meiega ühendust jne)
Ülaltoodud punktid on Facebookis reklaamimiseks kõige alus. Selleks, et Facebooki reklaam ja selle kampaaniad täitaksid ärilisi eesmärke, on vaja panustada aega ja raha, et tekiks arusaam, mis töötab ja mis mitte.Kui leiad, et on kasulikum investeerida aega oma äri edendamise, siis võta meiega ühendust ja räägime, kuidas Sinu ettevõtte Facebooki turundus tulemuslikuks muuta.