Ka tänapäeva maailmas, kus tehisintellekt saab järjest prominentsemaks, on otsimootrid endiselt pea kõigi poolt kasutatavad. Google’is tehakse igas sekundis üle 99 000 otsingu. Ja arvestade, et reklaami on alati mõistlik näidata seal, kus on sinu potentsiaalsed kliendid, pole mingi ime, et nuutikas turundaja vaatab alati muude kanalite puhul ka Google’i platvormide poole.
Miks Google reklaam on nõnda levinud turundusvahend?
2022. Aastal kulutati globaalselt Google reklaami ostmisele 224.5 miljardit US dollarit ja see on tugevas tõusutrendis. 2027. Aastaks oodatav tulu on 340 miljardit US dollarit. Google reklaami osakaal ettevõtete turunduseelarves moodustab umbes 38%.
Kuigi Eesti kohta sellised andmed hetkel puuduvad, siis Läti ettevõtted kulutasid digiturundusele, s.h Google reklaamidele, aastal 2022 kokku 416 miljonit eurot. Võime eeldada, et ka meie riigis digiturundusse investeeritavad summad sinna kanti jäävad.
Digikanalitele makstavad summad on nõnda suured, et neid on keeruline hoomata. Saab aga päris kiirelt järeldada, et kui sinna liiguvad nõnda suured rahad, siis sellest turundusvahendist peab ettevõtetele märgatav kasu olema. Toome välja mõned põhjused, miks nõnda paljud ettevõtted reklaamivad oma tooteid ja teenuseid otsingumootorites.
Google reklaam aitab sinu tootel või teenusel jõuda täpselt sinu sihtgrupini
Digireklaamid võimaldavad jõuda laia ja mitmekesise publikuni üle maailma. Oma reklaame saab sihtida väga täpselt, kasutades erinevaid kriteeriume nagu geograafiline asukoht, vanus, sugu, huvid, otsingusõnad ja palju muud. See tagab, et reklaamid ei kao infomürasse, vaid jõuavad just nende inimesteni, kes on kõige tõenäolisemalt huvitatud antud toodetest või teenustest.
Reklaami mõju on täpselt mõõdetav
Google’i reklaamplatvorm pakub põhjalikke analüütilisi vahendeid, mis aitavad mõista ja jälgida reklaamide tulemust. Reklaamijad saavad näha, kui palju kordi nende reklaame vaadatakse, kui palju klikke need saavad, mis on konversioonimäär ja muudki. See analüütiline sügavus võimaldab reklaamijatel oma kampaaniate tõhusust pidevalt hinnata ja vajadusel jooksvalt optimeerida.
Võrreldes traditsiooniliste turunduskanalitega on reklaam väga kuluefektiivne
Reklaamijad saavad määrata, kui palju nad on valmis maksma iga kliki või tuhande mulje eest. Seetõttu on Google’i reklaamplatvorm sobilik ja taskukohane igas suuruses ettevõtetele, alates väikestest kohalikest ettevõtetest kuni suurte rahvusvaheliste brändideni. Google reklaam võimaldab ettevõtetel seada paindlikke eelarveid ja kontrollida oma reklaamikulusid. Lisaks – kuna reklaami on võimalik väga täpsele sihtgrupile suunata, siis iga klikk tuleb inimeselt, kes on palju tõenäolisemalt sinu tootest või teenusest ka päriselt huvitatud.
Google reklaam võimaldab teha remarketingi ja sihitud kaasamist
Google reklaam võimaldab teha remarketingi ehk reklaamide uuesti näitamist neile, kes on varem brändi veebisaiti külastanud või konkreetset toodet vaadanud. See aitab suurendada bränditeadlikkust ja meelitada tagasi kasutajaid, kes võivad olla huvitatud ostu sooritamisest, suurendades seeläbi konversiooni määrasid.
Google reklaami haare ulatub palju kaugemale otsingumootorist
Lisaks otsingumootori tulemuste lehtede ülaosas kuvatavatele reklaamidele kuvatakse reklaame veel mitmetes kohtades. Google Display võrgustikku kuulub miljoneid veebilehti, kus kuvatakse bännerreklaame. Igale külastajale näidatakse erinevaid reklaame, mis on kohandatud just neile nende eelneva veebikäitumise ja huvide põhjal. Sobivusel kuvatakse Google reklaam ka teistes Googlele kuuluvatel platvormidele nagu Youtube, Maps, Play Store, Gmail ja mujal.
Kuidas Google reklaam enda kasuks tööle panna?
Võrreldes traditsioonilisemate reklaamikanalitega toob Google reklaam kohesed tulemused, mis on sihitud ja mõõdetavad. Kampaaniat seadistades on selle hind on kontrollitav ning sobitub ettevõte rahaliste võimalustega. Eks see ole ka põhjuseks, miks see turundajate seas nõnda laia kasutust leiab. Kuidas aga Google reklaam ka enda ettevõtte eesmärke toetama panna?
- Loo Google Ads konto: Kui sul veel ei ole Google Ads kontot, loo see aadressil ads.google.com. Selleks on vaja ka Google’i kontot.
- Vali oma reklaami eesmärk: Kui oled sisse loginud, küsib Google Ads, mis on sinu reklaami eesmärk – kas soovid rohkem helistamisi, veebisaidi külastusi, poodi külastusi või muud.
- Määratle oma äri: Seejärel palutakse sul sisestada oma äri nimi ja veebilehe aadress.
- Vali sihtgrupp: Saad määrata, kus geograafilises asukohas (riigid, piirkonnad, linnad) soovid reklaame näidata. Samuti saad sihtida konkreetseid demograafilisi andmeid, huve ja käitumist.
- Loo reklaam: Seejärel saad luua oma reklaami. Sisesta pealkiri, kirjeldus ja muid vajalikke detaile. Reklaami sisu tuleb kohandada vastavalt valitud reklaamivormingule (näiteks tekst, pilt, video).
- Vali märksõnad: Otsingureklaamide puhul pead valima märksõnad, mis on seotud sinu toote või teenusega. Need on sõnad või fraasid, millele soovid, et sinu reklaam reageeriks otsingumootoris.
- Määratle eelarve: Järgmisena määratle oma päevane eelarve. Google Ads aitab sul hinnata, kui palju klikke ja muljeid võid oodata oma eelarve piires.
- Esita reklaam ülevaatamiseks: Pärast reklaami loomist ja eelarve seadmist esita reklaam Google’ile ülevaatamiseks. Google kontrollib, kas reklaam vastab nende poliitikatele ja headele tavadele.
- Jälgi ja optimeeri: Kui sinu reklaam on heaks kiidetud ja aktiivne, jälgi selle jõudlust Google Ads’i armatuurlaual. Saad teha muudatusi, et parandada reklaami tõhusust, näiteks muutes märksõnu, suurendades eelarvet või kohandades sihtrühma.
Nagu näha, siis Google reklaami kasutamine oma ettevõtte nähtavuse parandamiseks on väga efektiivne, kuid nõuab ka pikemat eeltööd.
Google Ads on keerukas tööriist ja edukas reklaamikampaania nõuab pidevat jälgimist ja kohandamist. Seetõttu ostavad paljud ettevõtted Google reklaami seadistamist ja edasist haldust digiturunduse teenuse raames sisse või omavad ettevõtte siseselt inimest, kes on sellele pühendunud. Eriti kui on tegemist suuremahuliste kampaaniatega on oluline Google reklaami tulemustel pidevalt silma peal hoida ja vajadusel muudatusi teha. Mida suurem on Google reklaamide eelarve, seda olulisem on, et raha saaks kulutatud eesmärgipäraselt.
Millal kaasata Google reklaami seadistama ja haldama professionaalid?
Kui endal pole just põlevat huvi digiturunduse valdkonna vastu, siis parima tulemuse saavutamiseks on Google reklaami seadistamine ja haldamine küll midagi, mida on hea delegeerida oma ala spetsialistidele. Kuna see on nii spetsiifiline oskus, mis nõuab ka pidevat juurdeõppimist, siis enamikel juhtudel on väga keeruline end oma põhiülesannete kõrvalt kursis hoida Google reklaami seadistamise nüanssidega. Peamiselt saab välja tuua kolm kasutegurit Google reklaami professionaali kätte usaldamisel.
Rumalate vigade vältimine
Professionaalid, kes on spetsialiseerunud Google reklaamile, omavad põhjalikke teadmisi ja kogemusi erinevate kampaaniatüüpide, sihtimise strateegiate ja optimeerimistehnikate osas. Nad on kursis viimaste trendide ja parimate tavadega, mis võimaldab neil luua tõhusamaid ja sihipärasemaid reklaamikampaaniaid. Lisaks suudavad nad anda oma kliendile nõu nende reklaamistrateegia osas. Nende oskused aitavad vältida algaja vigu, mis võivad osutuda kulukaks.
Aja säästmine
Reklaamikampaaniate seadistamine ja haldamine nõuab palju aega ja pühendumist, eriti kui puuduvad asjakohased teadmised ja kogemused. Professionaalide kaasamine vabastab sinu aja, võimaldades keskenduda äritegevuse muudele aspektidele, samal ajal kui spetsialistid hoolitsevad reklaamikampaania seadistamise, jälgimise ja optimeerimise eest.
Tulemuste optimeerimine ja parem investeeringutasuvus (ROI)
Professionaalid suudavad analüüsida andmeid ja tulemusi, et teha informeeritud otsuseid reklaamikampaania täiustamiseks. Nad oskavad tuvastada võimalusi kampaania jõudluse parandamiseks, suurendades seeläbi konversiooni määrasid ja tõstes investeeringutasuvust. Nende teadmised ja oskused aitavad tagada, et reklaamieelarvet kasutatakse võimalikult efektiivselt, suurendades üldist äritulemust. Saame spetsialisti kaasamise kohta näiteks tuua Sportlandi eduka sisenemise Soome turule, kus Google reklaamide seadistamine aitas kohalikul turul käivet kasvatada 240% kolme kuuga. .
Kas Google reklaam on midagi mulle?
Kõik ettevõtted, alates väikestest kohalikest poekestest kuni suurte rahvusvaheliste korporatsioonide, saavad kasutada Google reklaame oma sihtrühma jõudmiseks, brändi teadlikkuse suurendamiseks ja äritulemuste parandamiseks. Selle mitmekülgsus ja ulatuslik sihtimisvõimekus teevad sellest võimsa tööriista igas suuruses ettevõtte jaoks. Kuna selle seadistamine, jälgimine ja optimeerimine on aga spetsiifilisi teadmisi nõudev ajamahukas töö, on mõistlik usaldada see oma ala spetsialistile. Kui sinu ettevõtte sees selline inimene puudub ja sooviksid samuti tõsta oma toote või teenuse juurde tuua rohkem kliente, siis võta ühendust meie spetsialistidega ja uuri, kuidas Nobel saaks Google reklaami lõputud võimalused sinu ettevõtte kasuks tööle panna.