Lihtsustatult öeldes peavad Google’i turundustööriistu, nagu Google Adsi ja Google Analyticsit, kasutavad veebilehed küsima kodulehe külastajatelt ennetavalt luba. See on vajalik, kui reklaamijad soovivad koguda andmeid nii kasutajate kui ka nende veebitegevuste kohta. See ei ole pelgalt Google’i soovitus, vaid väga konkreetne kohustus, et järgida privaatsusseadusi, nagu Euroopas kehtivat GDPR-i. Sealjuures peavad nõusolekulahendused olema seadistatud tehniliselt korrektselt. Vastasel juhul on võimalik veebilehe külastajatele kuvada ainult isikupärastamata reklaame.
Miks on see muutus oluline?
Kui ettevõtte veebileht ei küsi või ei saa külastajalt nõusolekut tema kohta käivate personaliseeritud andmete kogumiseks, siis näidatakse kasutajale ainult üldisi reklaame. See välistab reklaamid, mis on kohandatud tema huvidega. Pealtnäha tühine tõik, kuid turundusmaailmas on see äärmiselt oluline muudatus. Isikupärastatud reklaamid on nagu personaalne vestlus kliendiga. Sa saad võtta arvesse tema veebikäitumist, huvisid, lemmiktooteid või -teenuseid ning näidata taasturundusreklaame. Seevastu on üldised reklaamid pigem nagu rahvarohkes ruumis hõikamine, mida saadab lootus, et õige inimene kuuleb ning reageerib reklaamile.
Ettevõtjate jaoks tähendab see paratamatult oma strateegiate kohandamist. Nad peavad võitma veebilehe külastaja usalduse, et saada tema nõusolekut. See ei olene enam ainult sellest, mida soovid potentsiaalsele kliendile näidata, vaid ka sellest, mida klient lubab ettevõttel enda kohta teada saada.
Kuidas mõjutavad uued nõuded digireklaame?
Ettevõtetele on vaja kasutajaandmeid erinevatel digiturunduslikel eesmärkidel, nagu Google’i reklaamide seadistamisel. Muidugi on võimalik teha platvormil reklaame piiratud ja isikupärastamata andmete alusel, kuid enamik turundajaid soovib siiski analüüsida, segmenteerida ja sihtida erinevaid auditooriume. Sellega loodetakse võtta viimast reklaamikulude efektiivsusest ja konversioonidest, milleks ongi vaja detailsemaid andmeid auditooriumiliikmete kohta. Alates märtsist peavad ettevõtted aga saama tarbijate nõusoleku enne, kui nad saavad neid andmeid koguda ning reklaamimiseks kasutada. Turundajana on oluline teada järgevat.
- Alates 2024. aasta märtsist peavad ettevõtted tõendama, et neil on kasutajate nõusolek olemas enne, kui saavad neile Google’i platvormilt personaliseeritud reklaame näidata.
- Ettevõtted, kes rakendavad veebilehel nõusolekuhalduse platvormi (Consent Management Platform) ja nõusolekurežiimi (Google Consent Mode), saavad Google’ile edastada lehe külastajate nõusolekuteavet ja pakkuda isikupärastatud reklaame kasutajatele, kes on andnud loa. Kui kasutaja ei ole heakskiitu esitanud, siis saavad ettevõtted tarbijale sellegipoolest isikupärastamata reklaame näidata.
- Ettevõtted, kes ei rakenda nõusolekuhaldust ja -režiimi käesoleva aasta märtsiks, saavad jätkata reklaamide näitamist Google’i platvormidel, kuid antud juhul ainult isikupärastamata reklaame, mis põhinevad üldistatud andmetel ja kliendiinfol, mitte konkreetsel kasutajaanalüüsil.
- Kui kasutate rakendustarkvara liideseid ehk API-sid oma veebilehel sihtrühma andmete jagamiseks Google’iga, siis peate need samuti viima värskeimale versioonile, et tagada nõusolekuteabe edastamine platvormile.
Järgmised sammud turundajatele
Google’i 2024. aasta märtsi tähtaeg Euroopa Liidus ja Suurbritannias reklaamijatele on kohe-kohe saabumas. Õnneks on nõusolekuhalduse platvormi ning Google’i nõusolekurežiimi integreerimine veebilehtedele kiire ja lihtne. See annab turundajatele õige aluse oma digireklaamide tulemuste kaitsmiseks käesoleval aastal ja veel edaspidigi.
Kõnealune muudatus on võimalus paremal läbipaistvusel ning usaldusel põhinevate suhete loomiseks ettevõtete ja tarbijate vahel. Lõpuks on ikkagi usaldus digiajastu kõige väärtuslikum valuuta.
Kui vajad nõusolekulahenduste ja Google’i nõusolekurežiimi rakendamisel tuge, siis võta meiega ühendust. Saame aidata Sul muudatused ellu viia, et reklaamitulemused pärast olulist uuendust ei kannataks.