Kas uued sotsiaalmeediakanalid on Facebooki asendamas?
Mitmed teised sotsiaalmeediakanalid saavad meedias nõnda palju kajastust, et võib jääda mulje, nagu oleks Facebook end juba ammendanud. Facebookil on aga endiselt üle 3 miljardi igakuise aktiivse kasutaja, mis teeb sellest jätkuvalt maailma suurima sotsiaalmeediaplatvormi. Aktiivsete kasutajate arv on tänini tõusutrendis ning langust veel ei paista.
Võib arvata, et nooremad põlvkonnad eelistavad juba teisi eelmainitud kanaleid. Facebook on aga endiselt tugevaks turunduskanaliks vanuserühmale 25-54. Siiski moodustavad arvestatava osa kasutajaskonnast ka alla-25 aastased inimesed.
Uuringud näitavad, et Facebooki kasutajaskond on aktiivne. See annab turundajatele võimaluse jõuda inimesteni kõikjal maailmas – nii ülemaailmsel kui ka kohalikul tasandil.
Väga täpne reklaamide sihtimine
Facebook Ads Manager pakub turundajatele juurdepääsu detailsele infole kasutajate vanuse, asukoha, huvide, käitumise ja paljude muude tegurite kohta. See võimaldab luua täpselt sihitud kampaaniaid, mis jõuavad õigete inimesteni.
Kuigi teised platvormid pakuvad samuti täpset sihtimist, on Facebook endiselt juhtpositsioonil oma põhjalike algoritmide ja suure kasutajabaasi tõttu. See tähendab, et kui soovid püüda kindla sihtrühma tähelepanu, on Facebook Ads üks parimaid tööriistu.
Sellest, kuidas Facebooki reklaamidest maksimumi võtta, oleme ka varasemalt kirjutanud. Et reklaamid jõuaksid õigete inimesteni, tuleb algusest peale siht võimalikult täpseks seada. Selleks tuleb läbi mõelda mitmed sammud ja mõõdikud täpselt paika panna.
Reklaamieelarve ja ROI
Facebookis turundamise hind sõltub paljuski sellest, milline on sinu reklaamieelarve ja mis on eesmärgid. Viimastel aastatel on konkurents Facebooki reklaamiplatvormil kasvanud, mis on mõningates sektorites tõstnud reklaamihindu. Seetõttu on oluline olla teadlik oma eelarvest ja endale olulisi mõõdikuid (näiteks CTR, CPM ja CPC) jälgida. Nõnda saad kindel olla, et iga investeeritud euro toob maksimaalse kasumi.
Kui reklaame sihitakse täpselt ja kampaaniad on hästi optimeeritud, pakub Facebook endiselt head investeeringu tasuvust (ROI). Eriti suurt kasu saavad lõigata väiksemad ja kohalikud ettevõtted. Väikese eelarvega saab lokaalsele turule luua mõjuvaid kampaaniaid.
Info orgaaniline levitamine Facebookis vs. reklaamide ostmine
Üks suurimaid väljakutseid Facebooki turunduses on orgaanilise leviku drastiline langus viimastel aastatel. Mõne aasta eest võisid ettevõtted saavutada märkimisväärse nähtavuse vaid oma lehel tehtud postituste toel. Tänapäeval jõuavad orgaanilised postitused üha väiksema osa jälgijaskonnani.
Facebooki algoritmid soosivad isiklikku suhtlust, mitte kaubanduslikku sisu. Lisaks on ettevõtjad seeläbi ka rohkem motiveeritud sotsiaalmeediahiiu käest tasulisi teenuseid ostma. Nii on ettevõtete jaoks tasuliste reklaamide kasutamine peaaegu möödapääsmatu, kui soovitakse saada soovitud tulemust.
Kui keskenduda kvaliteetsele sisule, võib orgaaniline levik teatud määral endiselt toimida. Kui inimesed sinu postitusi entusiastlikult jagavad ja kommenteerivad, tõstab Facebook seda ka rohkem esile. Kui seda jagatakse sõpradega või lisatakse mõnda gruppi, suureneb silmapaaride arv, kelleni postitus jõuab.
Selliselt levivad uudised on aga siiski pigem erandlikud ning nõuavad usinat ettevõtjapoolset panustamist.
Kas teised platvormid on veel paremad?
Kaks suurima levikuga sotsiaalmeediaplatvormi läänemaailmas on TikTok ja Instagram. Mõlemad on eriti populaarsed nooremate põlvkondade seas. Seal jagatav sisu on kiire, värske ja dünaamiline. Lisaks on seal teataval määral anonüümsust, sest saad ise valida, kelle sisu sa jälgid.
Ideaalselt oled oma ettevõttega kohal igal platvormil ja uuendad sealset sisu pidevalt. Kui su eelarve ning vaba aja ressurss on aga piiritletud, soovitame esmalt suunata turunduseelarve vaid ühe platvormi peale.
Nagu on toonud välja ka meie meediateenuste tootejuht Annika,siis väikese eelarve puhul tasub
keskenduda pigem vähematele turunduskanalitele. Eelarve liigne killustamine ei too soovitud tulemust.
Facebooki hallata on ka Meta alla kuuluvad Instagram ja WhatsApp, mistõttu pakub Facebook Ads Manager võimalust hallata reklaame kõikides nendes platvormides ühest kohast. See integreeritus annab turundajatele paindlikkuse ja jõu hallata mitut platvormi korraga ning saavutada paremaid tulemusi.
Sisu loomine
Selleks, et end ükskõik millises sotsiaalmeedia platvormil turundada, on sul vaja kutsuvat sisu. Kui soovid tõsta orgaanilist liiklust, peavad su postitused olema sagedad ja samas ka relevantsed. Igava sisu tihe jagamine mõjub hoopiski eemaletõukavalt. Kvaliteetne sisu aga kutsub inimesi sellega suhestuma ning seda levitama.
Kui soovid teha Facebookis tasulist reklaami, ei pea sa postitama tihti, kuid nii reklaami visuaal kui ka tekst peavad inimest kõnetama. Sotsiaalmeedia on üleküllastunud kirevatest piltidest ja lööklausetest. Mis äratab sinu reklaami juures uudishimu? Kuidas vältida, et kõik sellest lihtsalt mööda scrollivad?
Selleks, et sinu ettevõtte tegevus sotsiaalmeedias tooks soovitud tulemusi, tuleb endale teha korralik strateegia, mille alusel edasi liikuda. Kui leiad, et soovid selles osa abi spetsialistidelt, siis Nobel Digital on hea meelega sellel turundusteekonnal sinu kaaslaseks.
Kokkuvõtteks
Kui sulle on oluline, et saaksid oma sihtgrupini jõudmiseks reklaame võimalikult täpselt suunata, siis on Facebook selleks suurepärane koht.
Kuigi orgaaniline levik on vähenenud ja konkurents reklaamiturul on kasvanud, pakub Facebook endiselt suurepärast sihtimisvõimalust ja head platvormidevahelist integreeritust.
Kui sinu sihtrühm koosneb aga peamiselt noorematest kasutajatest või kui otsid kiireid ja dünaamilisi turundusviise, tasub kaaluda Instagrami, TikToki või isegi LinkedIni kui täiendavaid või alternatiivseid turundusplatvorme.
Kui tunned, et sinu ettevõte peaks kindlasti oma reklaamidega Facebookis kohal olema, kuid sul puudub aeg või oskused selle seadistamiseks, siis võta julgelt meiega ühendust. Meil on kogenud eksperdid, kes suudavad oskuslikult Facebookis turundada. Lisaks saame sulle nõu anda ka teistel sotsiaalmeediaplatvormidel turundamise osas.