Kas teadsid, et inimesed annavad ettevõtte kohta hinnangu veel enne seda, kui nad selle äri veebilehte külastavad? Kuidas? Väga lihtne! Arvamus kujuneb juba siis, kui nad guugeldavad. Arvestades seda, et umbes 93% online kogemustest algab otsingumootoritest, on väga oluline, milline esmamulje ettevõttest tekib.
Veebilehe meta-elementidest sõltub, kui paljud otsingumootori kasutajad sinu veebilehte külastavad
Kust kohast võetakse see info, mida Google sulle otsingutulemustes näitab?
Otsingumootorid nopivad selle info veebilehe koodis olevatest meta-elementidest: pealkirjast ja kirjeldusest. Neid infovälju veebilehel endal näha pole.
Kust kohast võetakse see info, mida Google sulle otsingutulemustes näitab?
Otsingumootorid võtavad selle info veebilehe koodis olevatest meta-elementidest: tiitlist ja kirjeldusest. Iseenesest neid infovälju veebilehel endal näha pole. Neid näeb veebilehe koodis ja need infoväljad on spetsiaalselt loodud just otsingumootoritele selleks, et oleks võimalik näidata veebilehe sisu kohta võimalikult relevantset lühiinformatsiooni: mis on lehe pealkiri (title) ja lühikirjeldus (description) selle konkreetse lehe sisust.
Enamusele inimestest on nende elementide ülesleidmine üsna lootusetu ettevõtmine, sest selleks peab tundma HTML programmeerimiskeelt ja seetõttu soovitame kasutada tasuta abivahendit, mille abil saad kontrollida, millist informatsiooni annab veebileht otsingumootoritele ja nende kasutajatele (googeldajatele): https://www.rankranger.com/seo-tags-preview-tool
Tööriista kasutamine on lihte. Sisesta välja „URL“ veebilehe aadress ja kliki „Fetch“:
See tööriist toob eraldi välja, milline on konkreetse lehe tiitel (title) ja milline on meta-kirjeldus (description).
Kuidas optimeerida meta-elemente?
Siin on põhilised soovitused meta-elementide optimeerimiseks:
- Kasuta olulisi märksõnu nii tiitlis, kui ka kirjelduses. Olulised märksõnad on need, mida inimesed kasutavad selleks, et leida otsingumootorist seda toodet või teenust mida pakud oma veebilehel. Praeguse näite puhul on selleks oluliseks märksõnaks „kolimisteenus“. Kui jääd hätta oluliste märksõnade otsimisega, siis soovitame pöörduda SEO spetsialisti poole, sest tihti on üsna keeruline ilma professionaalsete tööriistadeta üles leida just neid märksõnu, mida inimesed tegelikult otsimisel kasutavad. Kui soovid ise proovida, siis sulle on abiks oluliste märksõnade leidmisel Ahrefs märksõnatööriist: https://ahrefs.com/keyword-generator
- Kasuta meta-elemente selleks, et tuua välja konkurentsieelis (väärtuspakkumine). Artiklis välja toodud näites on näiteks väga mõjuv väärtuspakkumine välja toodud tiitlis – „No Stress“. Kolimisteenuse puhul on see tugev argument, eks ole.
- Pea meeles, et optimaalne tiitli pikkus on kuni 60 tähemärki (tühikud ja kirjavahemärgid kaasa arvatud) ja meta-kirjelduse puhul kuni 160 tähemärki.
Millist mõju võib meta-elementide optimeerimine avaldada?
Meta-elementide optimeerimise üks põhilisi positiivseid mõjusid on see, et inimesed klikivad hästi optimeeritud meta-elementide puhul rohkem veebilehe viidetele kui nendele, mis ei ole optimeeritud. See tähendab, et õige sõnastuse valimisel võib veebilehe külastatavus mitmekordistud.
Lisaks sellele näitab statistika, et paranevad ka veebilehe positsioonid otsingutulemuste lehel.
Näiteks Adduco.ee puhul saime sellise tulemuse:
Lehe meta-elemente optimeerisime 2021 a novembri lõpus. Võttis natuke rohkem kui 1 kuu, kuni Google märkas, et meta-elemente on muudetud ja jaanuaris 2022 nägime olulist klikitavuse kasvu (CTR%) 5,8% pealt novembris 2021 9,8%-ni jaanuaris 2022. Peale selle paranes ka päringuga „kolimisteenused“ keskmine positsioon Google otsingutulemuste lehel. See tõi kokku üle 140% sihitud veebilehe kasvu.
Võta meiega ühendust ja räägime, kuidas me saame teid aidata SEO töödega.
Autor: Jüri Hass
SEO tootejuht