Kontohaldurina keskendub minu igapäevane tegevus Nobel Digitalis eelkõige turunduse tagatoale, mitte otsesele kliendisuhtlusele. Kuid siiski pean oluliseks, et klientidel oleks meeldiv ja usaldusväärne kogemus, mis aitab neid oma ärilistele eesmärkidele lähemale. Minu tavapärasteks ülesanneteks on seadistada, hallata ja optimeerida nii Google’i kui ka Meta kampaaniaid ning raporteerida tulemusi projektijuhtidele ja klientidele. Järgnevalt tahaksin teiega jagada saladust, kuidas Nobel Digital loob tugevaid suhteid ja aitab kujundada digiturunduse tulevikku.
Kommunikatsioon on kõige alus
Kommunikatsioon on kliendisuhte vundament. Ilma selleta ei saa tekkida sujuvat koostööd ega tõelist usaldust. Suhtlemine pole lihtsalt informatsiooni edastamise vahend, vaid see on suhete kujundamise ning hoidmise võti. Usaldusliku suhte loomine algab selge ja avatud suhtlusega. Minu roll klientide kontohaldurina hõlmab küll vähem otsest kliendisuhtlust, kuid minult saadav teave on siiski oluline, võimaldades projektijuhi ja kliendi vahelise suhtluse sujuvust.
Eelmise aasta lõpus avaldatud Turundajate Liidu (TULI) blogiartiklis “SAA TEADA! Peamised põhjused, miks kasutatakse agentuuride teenuseid ning mida peab klient koostööpartnerit valides kõige tähtsamaks”, mille autoriteks on Rait Faktum ja Kärt Tomp, tõusid esile olulised aspektid koostööpartnerite valikul.
Allikas: Turundajate Liit. Agentuuride teenuste kasutamise põhjused. Foto: Kuvatõmmis.
Ettevõtted mõistavad üha enam, et nende meeskonnas võivad puududa vajalikud oskused või need erinevad periooditi. See on koht, kus meie, Nobel Digital, saame klienti aidata. Nii minu kui ka minu tiimi jaoks on oluline, et kliendid tunneksid, et meie tegevus pakub neile väärtust ning aitab saavutada ettevõtte eesmärke. Oleme proaktiivsed ja pakume klientidele uusi ideid ning lahendusi enne, kui nad ise oskaksid neid välja mõelda. Protsessis hoolitseme, et suhtlus projektijuhi ja kliendi vahel oleks sujuv. Seisame selle eest, et projektid valmiksid õigeaegselt, reklaamtekstid ja visuaalid oleksid kvaliteetsed ning raporteerimine kliendile selge ja informatiivne.
Paindlikkus tagab täiendava edu
Digiturunduse agentuuri usaldusväärsus põhineb võimel pakkuda klientidele lisaks standardlahendustele ka kohandatud turundusstrateegiaid, mis arvestavad iga teenusevõtja unikaalseid vajadusi ning ärilisi eesmärke. Isikupärane lähenemine on omadus, mis näitab nii meie pädevust digiturunduse valdkonnas kui ka loob alustala usaldusliku suhte jaoks.
Meie spetsialistid on valmis läbi viima põhjalikke digistrateegiaid ja digiauditeid, käsitledes kõiki aspekte alates veebilehtede toimivusest kuni sotsiaalmeedia kampaaniateni. See mitte ainult ei selgita, mis toimib ja mis mitte, vaid annab ka selge arusaama valdkondadest, kus on võimalik veelgi rohkem panustada. Näiteks on digiaudit võimas tööriist, mis aitab klientidel süvitsi mõista nende praegust digitaalset olukorda. Kohandatud strateegiad ja põhjalikud analüüsid tagavad, et iga klient saab unikaalse lahenduse, mis vastab tema konkreetsetele eesmärkidele ja vajadustele. See lähenemine mitte ainult ei suurenda usaldust klientide poolt, vaid loob ka tugeva aluse pikaajaliseks ja vastastikku kasulikuks koostööks.
Vastastikuse tagasiside tähtsus
Pidev tagasiside andmine on samuti üks oluline element. Siinkohal tahaks julgustada rohkem kliente andma tagasisidet – märgata veelgi enam, mis on hästi ja mis võiks olla veelgi paremini.
Mona Laasi bakalaureusetöö “Tagasiside mõju töötulemustele Creative Union’i näitel” toob esile aspekte 360⁰ tagasiside andmise meetodiga. Laasi uurimus näitab, et 360⁰ tagasiside meetod võimaldab luua tervikpildi, kaardistada arengut ning tuvastada erinevaid perspektiive erinevatel töögruppidel. See aitab tugineda mitmekesistele hinnangutele, mis omakorda rikastavad koostööd.
Mõlemad osapooled peaksid olema avatud vastu võtma tagasisidet, olgu see positiivne, negatiivne või konstruktiivne. Kliendikaasatus aitab mõista nende ootusi, vajadusi ja rahulolu taset. Positiivne tagasiside on tunnustus hästi tehtud töö eest, mis julgustab kliente andma tagasisidet ka nendes valdkondades, kus nad on rahul. See loob positiivse suhtumise ja toetab avatud suhtlust. Konstruktiivne tagasiside avab ukse õppimisele ja kasvule, nähes seda kui võimalust arenemiseks. Laasi uuring toob välja, et enamik vastanutest peab tagasisidestamist oluliseks ning see mõjutab märkimisväärselt töösooritust.
Allikas: Laas, M. (2015). “Tagasisidestamise mõju töötulemustele Creative Union’i näitel.”
Tuues Nobel Digitali näite, siis meile läheb korda klientidelt tagasiside saamine ning selle kogumine. Saadame klientidele regulaarselt küsimusi, kutsudes kliente hindama oma rahulolu meie tehtud töö ja kliendikogemusega 5-palli skaalal.
Tulemustele orienteeritus
Oluline on mõõta ja esitleda oma tegevuse mõju kliendi äritulemustele. Usaldusliku suhte üheks alustalaks on ka tulemustele orienteeritus, mille tõttu ei ole digiturundus pelgalt tegevus, vaid ärieesmärkide saavutamise oluline vahend. Tulemustele orienteeritud digiturundus algab ärieesmärkide selge määratlemisega, mis nõuab kindla sihi seadmist. Tekib küsimus: mida siis täpsemalt mõõta? Vastus peitub klientide eesmärkides. Tuues näitena kampaania seadistamise, siis võib mõõdikuteks olla ROAS (reklaamikuluvuse tasuvus), päringute arv, CPA (kulud-ühe-tegevuse kohta), konversioonimäär, CLV kasv või muud asjakohased mõõdikud. Meie ülesanne on selgelt näidata klientidele, kuidas Nobeli panus mõjutab nende lõpptulemusi. Tuleb esitada läbipaistvaid andmeid ja analüüse, mis illustreerivad, kuidas meie digiturundusstrateegiad ja tegevused aitavad kaasa klientide ärieesmärkide saavutamisele.
Allikas: VectorStock
Tihti soovivad kliendid osta Google reklaami seadistamise teenust, kuid olulisem on alustada mõõdikute seadistamisest. Näiteks orgaanilise liikluse ja tasuliste reklaamide tulemuste täpsemaks mõistmiseks on vajalikud Google Analytics 4 ja Google Tag Manager’i seadistamised. Sotsiaalmeedia reklaamide mõõtmiseks on oluline alustada Facebook Pixel’i seadistamisest, mis võimaldab jälgida kasutajate tegevust veebis ning seoses kliendi ärieesmärkidega.
Tulemustele orienteeritud digiturundus on tõhus vahend, kuid strateegilise mõõdistamise abil saame tagada klientidele täpse pildi sellest, kuidas meie tegevused mõjutavad nende äri, edendades usalduslikke ja vastastikku kasulikke suhteid.
Kui soovid olla osa võimalusest ja panustada ettevõtte ja klientide edusse, siis liitumine nobelistidega on suurepärane võimalus. Jäta oma kontaktandmed siia ning loome koos tuleviku, kus usaldus, kvaliteetne suhtlus ja tulemuslikkus on võtmesõnadeks!
Autor: Jennifer Viira, digiturunduse nooremspetsialist