Lottemaa võlu Google’i keelde tõlkimine
Nobel Digital aitas tugevdada nende orgaanilisi positsioone otsingumootorites nii Eestis kui ka Lätis. Ikka selleks, et võimalikult paljud lapsed jõuaks Leiutajateküla põnevate asukatega tutvuma.
Otsingutega brändist kaugemale
Nagu mainitud, on Lottemaa eestlaste seas väga tuntud bränd. Sellele saime kinnitust ka numbritesse süvenedes. Praktiliselt kogu Lottemaa kodulehele tulnud orgaaniline liiklus oli bränditud (branded). See tähendab, et inimene kirjutas otsingumootorisse kas “Lotte” või “Lottemaa” ning jõudis Lottemaa lingile vajutamise järel teemapargi kodulehele.
Peaaegu olematu oli aga brändiväline liiklus. Ehk siis kui otsitakse vastuseid küsimustele nagu mida teha lastega, kus veeta nädalavahetus või ka infot firmaürituste tegemise kohta, ei tule Lottemaa otsingutulemustes üldse välja. Nobeli eesmärgiks oli seda muuta.
Soovisime, et bränditud liikluse kõrval kasvaks jõudsalt ka non-branded liikluse (mille puhul märksõnad ei ole seotud brändi nimega) osakaal ning lisaks nimele tuldaks esile ka teemapargi pakutava väärtuse ja tegevuste kaudu. Kui otsitakse ideid tegevusteks lastega, peaks Lottemaa alati ühena valikutest esile tulema.
Veebilehekülgede optimeerimine vajab alati pikaajalist strateegiat, mis võtab arvesse kliendi ja nende valdkonna eripärasid. SEO strateegia loomist alustame me alati märksõna analüüsist tagamaks, et kliendi veebileht jõuaks just täpselt nende inimeste silme ette, keda vaja.
Valisime Lottemaa analüüside põhjal 59 eestikeelset ja 60 lätikeelset märksõna, mille positsioone tõsta soovisime. Eesmärkideks seadsime olemasolevate märksõnade positsioonide tõstmise ning võimalikult mitme märksõnaga Google’i esimese 100 tulemuse hulka jõudmise. Eesti märksõnad jaotusid nelja põhilisse kategooriasse – teemapargid, tegevused Pärnus, tegevused lastele ning sündmused ettevõtetele. Läti puhul lisandus ka Eesti turismi märksõnagrupp.
Sisu kui orgaanilise liikluse võti
Märksõnade positsioonid ei hakanud meie valvsa pilgu all otsingumootorites iseenesest tõusma. Igal koduleht on natukene omamoodi. Seetõttu tuleb SEO strateegiale samuti individuaalselt läheneda. Lottemaa puhul nägime suurimat potentsiaali positsioonide tõstmiseks läbi maandumislehtedele sisu loomise.
Lottemaal on imeliselt õnnestunud oma teemapargi lustlikku meeleolu ka nende kodulehel edasi anda. Kasutatud kujundust on eriti põnev vaadata just lastel. Lehelt vaatavad kohe vastu tuttavad tegelased ja mängib kelmikas teemaparki tutvustav video. Otsingumootor aga pildist aru ei saa ning talle on eeskätt vaja teksti. Lihtsustatult öelduna saab Google selle põhjal aru, mis teemalise lehega on tegu ning kellele seda soovitada.
Haarasime sellest võimalusest kinni – lõime Lottemaa maandumislehtedele pealkirjad ja uued tekstid. Lisaks suunasime oma pilgu lehe blogi poole. Eestikeelsel lehel oli see kenasti kasutusele võetud ja sinna kirjutati teemaparki puudutavatest uudistest.
Soovisime sinna üles panna ka kindlatele märksõnadele suunatud igihaljast teksti. Näiteks kirjutasime eestikeelsesse blogisse tutvustava artikli selle kohta, miks Lottemaa on hea koht, kuhu lastega suvel minna. Ainuüksi see artikkel tõstis 8 märksõna, millega Lottemaa enne Google’is välja ei tulnud, esimese saja otsingutulemuse hulka.
Sarnaselt võtsime ette ka lätikeelse blogi. Eestikeelse artikli pelgalt ära tõlkimise asemel kohandasime selle sisu Läti publikule. Kirjutasime lahti, mida Lätist tulev külastaja oma kogeda saab ning kus vajadusel ööbida on võimalik. Lisaks jagasime soovitusi, mida lisaks Lottemaale veel Lõuna-Eestis teha saab, et lastega Eestis üks mõnus nädalavahetus veeta. Selle tulemusena jõudis 6 jälgitavat lätikeelset märksõna, millega Lottemaa enne otsingumootorites välja ei tulnud, esimese 100 hulka. Mõlemad artiklid olid strateegiliselt ehitatud kindlate märksõnade ümber, tänu millele saavutasime ka tulemused.
SEO tööde mitmekesine maailm
Hea SEO haare ulatub pelgalt sisuloomest palju kaugemale. Google’i algoritmid arenevad pidevalt ja oma kodulehe kallal tuleb järjest teadlikumalt tööd teha selleks, et see endiselt Google’ile “meeldiks”. Nii tuli ka Lottemaa kodulehe üldise tervise tõstmise nimel teostada erinevaid töid.
Kui umbes 10 aastat tagasi piisas orgaanilise liikluse kasvatamiseks märksõnade põhise sisu loomisest, siis tänapäeval on olukord pisut teistsugune. Oma teenuse kasutajatele parima info pakkumiseks on Google oma algoritme pidevalt täiustanud. Nüüd peab leht olema ka tehniliselt nii Google’i- kui kasutajasõbralik. Toome paar näidet Lottemaa lehel tehtud SEO tööde kohta:
Katkiste linkide parandamine
Et koduleht tervikuna oleks lihtsalt navigeeritav, on hea tava lisada erinevatele maandumislehtedele ning blogiartiklitesse relevantseid linke. Lingid võivad suunata nii mõnele teisele maandumislehele sama kodulehe sees kui ka mõne teise ettevõtte lehele.
Aja möödudes tuleb ikka ette, et mõni leht pannakse kinni või selle URL muudetakse ära. Seejärel tuleks ajakohastada ka kodulehele lisatud link. Vastasel juhul juhatatab link vaid 404 lehele.
Kuna lingid võivad vahel ootamatult ära muudetud saada, on heaks tavaks teha aeg-ajalt oma kodulehele katkiste linkide audit. Seejärel saab lingid lihtsalt ära uuendada või eemaldada.
Katkiste linkide puudumine on Google’ile märk, et kogu lehel leitav info on ajakohane ning usaldusväärne. See tõstab lehe üleüldiseid positsioone otsingumootorites. Lottemaa SEO kallal tööd tehes tegime samuti mitu korda sellise auditi veendumaks, et kõik viited on endiselt relevantsed.
Kasutajakogemus ja lehe kiirus
Google jälgib hoolega mõõdikut nimega bounce rate – teisisõnu see, kui kiiresti lehelt kohe uuesti minema liigutakse. Kõrge bounce rate on selgeks signaaliks, et kodulehelt leitav info ei vasta külastajate ootustele ja lahkutakse koheselt.
Üks bounce rate’i tõstev faktor on lehe laadimiskiirus. Oleme harjunud, et lehed laadivad end murdosa sekundiga ära. Kui peame ootama sekundi või paar, tõuseb meie soov lehelt lahkuda märkimisväärselt.
Hea viis oma lehe laadimiskiiruse kontrollimiseks on Google PageSpeed Insights. See tasuta tööriist annab kiire ülevaate sinu kodulehe tehnilise seisu kohta.
Lisaks laadimiskiirusele mõjutab lehe külastaja käitumist ka lehe struktuur. Kui lehelt on raske infot leida, siis sellelt väljutakse taas kiirelt. Seetõttu tuleb asjatundliku pilguga üle käia kõik külastaja pilku püüdvad veebilehe elemendid nagu navigeerimismenüü, lehe jalus jm. Tuleks analüüsida, kas kõige vajalikum on esile tõstetud ning kuidas infot loogiliselt rühmitada saaks. Mida suurema lehega on tegemist, seda olulisem on ka kasutajakogemuse audit.
Metaandmete korrastamine
Metaandmed on tekstid, mida ei näe kodulehel, kuid millega on seletatud lahti kodulehel olevad elemendid. Siia alla kuuluvad näiteks kodulehe pealkiri ja kirjeldus, mida kuvatakse otsingumootoris. Kui metaandmed kirjutamata jäetakse, genereerib Google selle teksti sinna ise. Ise kirjutades on võimalik luua aga palju kutsuvam ning ka märksõnakesksem tutvustus sinu kodulehe erinevatele lehtedele.
Lisaks tasub tähelepanu pöörata ka kodulehel olevate piltide failinimedele ja alt-tekstidele. Failinimed peaksid olema teemakohased. Nõnda ei sobi näiteks “pilt1” või abstraktne numbrite ja tähtede jada. Kirjutada tuleks ka vaegnägijatele pildi kirjeldamiseks mõeldud, pilte adekvaatselt kirjeldavad alt-tekstid.
SEO tööde eesmärk on eelkõige kasvatada brändiga mitteseotud orgaanilist liiklust ja me teeme seda enamasti seeläbi, et aitame kliendil Google’is välja tulla rohkemate erinevate märksõnadega, mis omakorda konverteerub uuteks külastajateks kodulehel.
2024. aasta alguses oli Lottemaa eestikeelsele lehele valitud prioriteetsetest märksõnadest top 100 hulgas 8 märksõna, oktoobriks aga juba 21. Ka lätikeelsel lehel on tõus olnud märgatav – aasta alguses oli valitud 60st märksõnast esisaja hulgas vaid 2, samas kui oktoobrikuu seisuga oli neid 14.
Tänu sellele kasvas aasta jooksul Lottemaa lehe orgaaniline nähtavus 45% ja brändiväline liiklus kodulehele umbes 25% võrra.
SEO kui investeering tulevikku
Suurim SEO-alane väljakutse on tõik, et selle tulemuste nägemine võtab aega. Tehtud tööde tulemusi saab adekvaatselt analüüsida alles siis, kui on oodatud vähemalt 3-6 kuud. Kes soovib tulemusi nüüd, kohe ja praegu, peaks eeskätt vaatama digireklaamide poole.
SEO aga on kui investeering, mille vilju saab maitsta alles mõne aja möödudes. Oma lehe kallal järjepidevalt tööd tehes on võimalik jõuda väiksema eelarvega palju laiema publikuni. Ka Lottemaa orgaanilise liikluse kasv ei lõppe kindlasti praeguste numbrite juures. Veebilehte pidavalt arendades suudame tõsta märksõnade ja lehe külastatavuse hulka veelgi.
Kui ka sina tunned huvi oma kodulehe orgaanilise liikluse suurendamise vastu, siis võta meiega julgelt ühendust!