Lindström on üks Euroopa juhtivaid tekstiiliteenuse ettevõtteid, kelle tegevuses mängivad olulist rolli keskkonnasõbralikkus ja ringmajanduse põhimõtete järgimine. Meie ülesandeks oli luua kampaania Lindströmi vahetusvaibateenuse eeliste tutvustamiseks. Vahetusvaibateenus kätkeb endas mitmeid variante ja kasutegureid – on olemas disainvaibad, standardvaibad, ergonoomilised vaibad. Vaja oli selgitada vaiba renditeenuse olemust, tutvustada e-poe võimalusi ja muid tahkusid. Oli vaja luua kontseptsioon, mis võimaldaks rääkida kõigist vaibateenuse erinevatest võimalustest vastavalt vajadusele.
Kampaania eesmärgid
Vahetusvaibateenus on Lindströmi üks olulisemaid teenuseid. Kui eelmisel aastal oli vaibateenuse kampaania eesmärgiks kvaliteetsete päringute genereerimine, siis 2024. aastal oli selleks soovitud päringute arvu eelmise aastaga võrreldes 20% võrra kasvatada. Tuginedes eelnevate aastate müügistatistikale ja Google’i otsingumahtude analüüsile, otsustasime fookusesse tuua kõik vahetusvaibateenused korraga ühe kampaaniana – disainvaibad, standardvaibad ja ergonoomilised matid. Lisaks päringute arvu suurendamisele pidi kampaania täitma ka müügieesmärke – konversioonimäär ehk müügiga lõppevate päringute osakaal pidi olema vähemalt 15%. Kampaania piirkonnaks oli Eesti ja peamiselt kuulusid sihtrühma sekretärid, büroojuhid, kontori koordinaatorid ja haldusjuhid üle Eesti.
Kõiki teemasid kattev Vaibataip
Vaja oli luua kampaaniale raamistik, mis võimaldaks rääkida väga paljudest teemadest, jäädes samas äratuntavalt Lindströmi vaibakampaania osaks.
Põhisõnumiks sai „Vaibataip”. Kontseptsiooni „Vaibataip” idee on näidata Lindströmi vaipade absoluutse spetsialistina, kes teab vaipadest kõike. Põhisõnumi alla koondasime lisasõnumitena erinevaid tarkuseteri, mis haakusid meie toodete eelistega.
Sõnumid kõlasid näiteks järgnevalt: „Vaip on põranda reegel! Alguses oli vaip! Vaip on puhta kontori saladus. Lumevaip jäägu õue.”
Selline kampaania loogika võimaldas meil näidata Lindströmi kompetentsi ning luua vastavalt vajadusele uusi sõnumeid ja visuaale, mõjudes samal ajal ikkagi ühtse kampaaniana.
Strateegia koostamisel oli oluline lähtuda põhieesmärgist (päringud) ning sihtrühmast, et saaksime tuua võimalikult kvaliteetseid müügivihjeid, täitmaks konversioonimäära eesmärki, milleks oli vähemalt 15%. Strateegia raames panime paika kampaania etapid – potentsiaalsete klientide leidmine (prospecting) ja taasturundamine (remarketing) –, sihtimise ning kanalid. Viisime läbi integreeritud kampaania, mis hõlmas erinevaid digiplatvorme nagu Meta (Facebook, Instagram, story-formaat, Reels) ja Google (YouTube, Discovery, GDN, Google’i otsing. Kuna päringud olid üheks põhieesmärkidest, siis oli oluline sihtida efektiivselt, kuid samas ka mitte liiga piiratult. Selleks kasutasime Google Analytics 4 sihtimisvõimalusi, sealhulgas Predictive Audiences, Lookalike Audiences ja Custom Audiences funktsioone (Lindströmi enda andmeid ja olemasolevat kliendilisti integreerides). Kasutasime ka Google’i uut kampaaniatüüpi Performance Max ning Meta Advantage+ võimalusi.
Kampaania tulemused
Seatud eesmärgid said ületatud tänu soodsamale näitamiste hinnale ja kõrgemale klikitavuse määrale, mis tulenes sihtrühma hästi kõnetavatest loovlahendustest.
Ainult digikampaaniatega seotud päringute muutus eelneva perioodiga võrreldes (2024. aasta vs. 2023. aasta) oli kahekordne. Seega saab öelda, et eesmärk sai ületatud mitmekordselt. Otsingureklaamidest tulnud päringute osakaal kampaaniaperioodil kasvas 54%.
Eelneva aastaga võrreldes kasvas Lindströmi vahetusvaipade teenuse maandumislehe uute külastajate arv 448%. Võrreldes tavapäraste igakuiste otsingutega brändimärksõnale Lindström kasvas 2024. aastal otsingute hulk 110%.
Olen väga rahul koostööga, mis on taaskord toonud suurepäraseid tulemusi. Vaibakampaania uuenduslikud visuaalid ja värske lähenemine on võrreldes varasemate kampaaniatega end selgelt esile toonud. See uus lähenemine mitte ainult ei kasvatanud konversioone, vaid tõestas ka, et alati ei pea jääma klassikalise lähenemise juurde – midagi uuenduslikku võib samuti väga hästi toimida.
Gerda Männistu, Lindströmi turundus- ja kommunikatsioonijuht
Tunneme heameelt, et saime abiks olla keskkonnateadliku lahenduse inimesteni viimisel – kestlikkus on meile oluline väärtus!