Koostöös Nobel Digitaliga sai vastloodud e-poest juba mõne kuuga arvestatav müügikanal. Nii suurt edu ei lootnud keegi. E-poe edu torkas silma Google’i spetsialistidele ning Nobel kutsuti esinema üritusele “Future of Retail and eCommerce”, mille fookuses olid e-kaubandus ja selle tulevik ning mis toimub tavaliselt igal suvel Dublinis, kuid tänavu terviseriskide tõttu veebis.
Möödunud aasta algul ei uskunud ilmselt paljud, et leiame end õige pea olukorrast, kus suur osa teenindussektorist on suletud ja perekondlikest jalutuskäikudest pakiautomaatide juurde saab uus rahvussport. Samuti polnud selleks valmis Baltikumi suurim spordipoodide kett Sportland, mis müüs kaupa vaid füüsilistes kauplustes.
Nii, nagu teistelgi digiagentuuridel, on viimastel aastatel olnud meie põhiliseks soovituseks veebilehe arendamine ja e-poodide loomine, kuna e-kaubandus on valdkond, mille pidevat kasvu pole mõistlik ignoreerida. E-kaubandus – sellel terendas ees hiilgeaeg.
Sportlandi puhul pidime alustama nullist, tegutseda tuli kiiresti, kuna sarnaselt teistele, suleti nendegi kauplused mitmeks kuuks. Sportlandi partnerina, kelle vastutusalaks on digiturundus, oli meil suurepärane võimalus ehitada mõne kuuga üles nende e-kaubandus – ja täpsemalt selle sales funnel (müügitoru).
Huvitavaid väljakutseid leidus kõigile meie valdkonna spetsialistidele. Läbi usalduse ja avatud koostöö saime meeletult kogemust ning võimaluse katsetadagi. Tulemus rõõmustas kõiki osapooli – vaid loetud kuudega kasvas e-pood kogu Baltikumis arvestatavaks müügikanaliks ja võimaldas säilitada nii mõnegi töökoha koroonapiirangute ajal. E-kaubandus – sellest sai päästerõngas.
Sportlandi e-poe edu digikanalites pälvis ka Google’i tähelepanu ja saime kutse esineda nende poolt korraldataval konverentsil “Future of Retail and eCommerce”, mille fookuses on e-kaubandus ja selle edulugude tutvustamine ning teistegi innustamine.
E-kaubandus – Sportlandi uus hingamine
Pärast veebilehe muutmist e-poeks ehitati nullist üles kogu Sportlandi e-kaubandus ja seda puudutav internetiturunduse strateegia ning loodi reklaamikampaaniad kõigil olulistel digiplatvormidel. Esimeseks sammuks oli kaardistada kliendi virtuaalne ostuteekond, mille põhjal teha kogu teekonda katvad reklaamikampaaniad. Eesmärgiks oli jõuda potentsiaalse kliendini igas virtuaalses puutepunktis sõnumiga (mille kandjaks oli digireklaam), mis just sel hetkel kliendile oluline oleks.
Jagasime teekonna kolmeks etapiks:
- teavitamine ja inspireerimine
- kinnitamine ja suunamine
- taasturundus
Boonuseks üldisele kampaania eesmärgile, milleks oli online-käive, olid igal etapil omad mõõdikud. Lisaks peamistele võtmenäitajatele, nagu käive ning ostud, mõõtsime ka mikrokonversioone (toote alamlehtede külastused, ostukorvi lisamine, sessiooni pikkus jne).
Kasutasime turunduskanalite ja -formaatide segu, mille valisime lähtuvalt etapi eesmärgist. Lisaks traditsioonilistele staatilistele formaatidele oli oluline osa Facebooki, Instagrami ja YouTube’i videoreklaamidel. Taasturunduse etapis näitasid head tulemust dünaamilised reklaamid nii sotsiaameedias kui ka programmilised paigutused erinevatel veebilehtedel läbi Google’i display võrgustiku.
Tugeva ROAS-i (reklaamikulude tasuvusnäitaja) tagamiseks kasutasime nii platvormide poolt pakutavaid masinõppel põhinevaid pakkumisviise kui nutikaid optimeerimislahendusi.
E-kaubandus ei saanud aga Sportlandi ainukeseks eesmärgiks. Lisaks veebimüügi edendamisele oli Sportlandi jaoks endiselt oluline ka klientide füüsilisse poodi juhtimine. Selleks seadistatati Google’i SMART kampaaniad, mis võimaldasid reklaamide kuvamist Google Maps kaardil, samuti Waze reklaamide kuvamine poodide läheduses. Saamaks aru online-tegevuse mõjust poe külastustele, mõõdeti kõigi digikampaaniate puhul lisaks veebimõõdikutele ka iga toote juures oleva “saadavus kauplustes” nupule klikkimisi.
Kiire ja tõhus start
“Esimene koroonalaine tuli meile kõigile ootamatult ja paljudes sektorites oli tegu “kõik või mitte midagi” olukorraga. Kaubanduses kindlasti. Meie jaoks algas märtsis 2020 väga töine aeg, sest kõikide teenuste järele, mida seni olime partneritele pakkunud vajati järsku kiiresti ja koheselt. Mitte enam natuke teiste kanalite kõrvale, vaid täies mahus.
Kuna alternatiiviks olnuks ootamine ja mitte midagi tegemine. Meie partnerid pole kunagi koostööks nii motiveeritud olnud, see omakorda andis meile võimaluse lisaks väga heade tulemusteni jõudmisele ka õppida ja katsetada,” lisab Nobel Digital OÜ turundusjuht ja partner Anni Kitsing.
Tänu sellele, et oli võimalik e-kaubandus kiirelt käivitada, läks Sportlandil koroonakriisis tunduvalt paremini, kui ainult füüsilisete poodidega opereerimise puhul oleks läinud. Veebikanalitest on tänaseks saanud üks oluline osa ettevõtte kogukäibest. Sportland jätkab online-kanalitesse panustamist ning nende arendamist. Koroonakriis – ja eriti esimene ehmatus mullu – olid väga tõhusad digikanalite võimaluste tundma õppimiseks muutunud olukorras. Kuna e-kaubandus oli valdkond, kus Sportlandi kroonis sisenemisel suur edu, annab see julguse planeerida ka uusi vallutusi.