Panga jaoks oli oluline mõista, kas praegused kanalid ja sõnumid teenivad organisatsiooni eesmärke ning kuidas saaks oma sihtrühma tõhusamalt kaasata. Nobeli poole pöörduti, et vaadata teemale värskest vaatenurgast, saada professionaalne hinnang ja kontrollida, kas seni tehtud vastab parimatele tavadele.
Sotsiaalmeedia auditi kolm etappi
Sotsiaalmeedia audit on protsess, mis aitab hinnata organisatsiooni olemasolevat digitaalset jalajälge, tuvastada tõhususe kitsaskohad ja pakkuda konkreetseid soovitusi, kuidas paremini oma sihtrühmani jõuda.
1. Alustasime Eesti Panga olemasolevate sotsiaalmeediakontode (Facebook, LinkedIn ja X) analüüsimisest, võttes luubi alla järgneva:
- Postituste regulaarsus ja mitmekesisus, sealhulgas formaatide mitmekesisus
- Sisu kvaliteet ja sihtrühma kaasatus
- Kujunduslikud ja tekstilised elemendid
- Järgijate arv ja nende aktiivsus
2. Lisaks võtsime arvesse teiste Euroopa keskpankade tegevusi sotsiaalmeedias, et määrata Eesti Panga positsioon rahvusvahelises kontekstis. Seekaudu sai ka tuvastada, millised on võimalikud eeskujulikud tavad.
3. Analüüsi järel koostasime raporti, mis sisaldas:
- Täpseid andmeid ja mõõdikuid olemasolevate kanalite tulemuste kohta
- Soovitusi sisuplaanide, sihtimise ja sotsiaalmeedia strateegia täiustamiseks
- Ideid uute formaatide ja võimalike kampaaniate kohta
Audit võimaldab ka tugevat tulemust veel paremaks teha
Auditist selgus, et Eesti Panga sotsiaalmeedia kanalid olid juba tugeva aluspõhjaga, kuid võimalused tõsta kaasatust ja laiendada sõnumite ulatust olid ilmsed:
- Sisu jõudis peamiselt kitsama ringi professionaalideni, kuid vähem üldise avalikkuseni.
- Visuaalne keel ja postituste tonaalsus vajasid veidi lihvi, et muutuda märksa põnevamaks ja ligitõmbavamaks.
- Suure potentsiaaliga olid rahatarkust ja majanduse käekäiku puudutavad teemad.
Andsime soovitustega Eesti Pangale selgema suuna oma sotsiaalmeedia tegevusteks. Pank töötas välja uue, suuremale kaasatusele keskenduva sisuplaani, ning hakkas kasutama uusi lähenemisi, sealhulgas interaktiivsemat sisu ja selgemaid graafikuid. Nähtavuse suurendamiseks viidi ellu ka sihitud reklaamikampaaniad, mis pakkusid kasulikku teavet laiemale avalikkusele.
Eesti Panga Meta konto kuvatõmmis
Eesti Panga eelmine päis
Nobel Digitali digi-ja sotsiaalmeedia projektijuht Mari-Helena Toompere kommenteeris koostööd järgnevalt:
“Eesti Pank tellis meilt sotsiaalmeedia auditi Facebooki, LinkedIni ja X-i kanalitele. Meie tiimi jaoks oli see põnev väljakutse, kuna riigiasutuse puhul tuleb arvestada spetsiifiliste piirangutega – nii analüüsi kui ka soovituste andmisel kehtivad teised reeglid kui eraettevõtetel, kellel on sotsiaalmeedias rohkem vabadust. Samas on sotsiaalmeedia auditis alati võtmetähtsusega ka tehniline pool – postituste korrektne vormindus ja algoritmidele vastav ülesehitus, mis mõjutab sisuloome nähtavust ja levikut. Selles osas olid põhimõtted endiselt samad.”
Eesti Panga näide ilmestab hästi, kuidas täpselt tehtud sotsiaalmeedia audit aitab organisatsioonil oma digitaalse kohaloleku taset tõsta. Süstemaatiline lähenemine tuvastas võtmevaldkonnad, kus teha muudatusi, ning pakkus selgeid ja praktilisi lahendusi. Tulemuseks on sotsiaalmeedia, mis mitte ainult ei peegelda organisatsiooni põhiväärtusi, vaid loob ka reaalse kontakti selle sihtrühmadega.
Kui soovid ka oma ettevõtte sotsiaalmeedia tulemusi parendada, võta meiega ühendust!