Kui Sportland on Balti riikides juba tuntud bränd, siis Soomes ta seda veel ei olnud. Seetõttu oligi esimeseks suureks väljakutseks brändi tutvustamine ning kliendi usalduse võitmine. Sportlandi Soome turule aidates pidime arvestama asjaoluga, et suurt eelarvet brändingusse investeerida ei saa, seega said põhieesmärkideks seatud müük ning ROI (return on investement). Lisaks on digireklaamide hinnad Soomes keskmisest kõrgemad.
Eesmärkide seadmine
Kuna varasemalt olime pannud kogu Sportlandi Baltimaade-ülese digiturunduse ning SEO väga edukalt toimima, siis oligi järgmiseks loogiliseks sammuks Soome turg. Milliseid ettevalmistusi me selleks tegime? Kõigepealt panime paika eesmärgid.
- Primaarseks eesmärgiks sai Soome turul toimimise efektiivne kasvatamine. Selleks soovisime nii veebipoe külastajate arvu kui ka müüki suurendada nii, et kampaaniate kombineeritud ROAS (return on advertising spend) oleks minimaalselt 2.
- Sekundaarse eesmärgina tõusis rambivalgusesse SEO seisukohalt tugeva ning hästi töötava veebipoe loomine. Soovisime, et see saavutaks kõrge positsiooni Sportlandile oluliste märksõnade hulgas, et suurendada brändi nähtavust ning kasvatada pidevalt e-poe orgaanilist liiklust.
Kampaaniatega kiiremini, kõrgemale ja kaugemale
Kui eesmärgid said kivisse raiutud, siis asusime tegudele. Ehitasime nullist üles kogu veebikaubanduse strateegia ning lõime reklaamikampaaniad kõikidele olulistele platvormidele. Esimese sammuna oli vaja kaardistada virtuaalne ostuteekond, mille põhjal ehitada üles kogu rada katvad kampaaniad. Tähtis oli jõuda potentsiaalse ostjani igas virtuaalses puutepunktis sõnumiga, mis just tollel konkreetsel hetkel klienti kõnetaks. Jagasime teekonna kolmeks etapiks:
- Teavitamine ja inspireerimine
- Kinnitamine ja suunamine
- Taasturundus
Lisaks üldistele kampaania eesmärkidele – online-käive ning ROAS – olid igal etapil ka oma mõõdikud. Koos peamiste võtmenäitajatega, nagu käive ning ostud, mõõtsime ka mikrokonversioone (toote alamlehtede külastused, ostukorvi lisamine, sessiooni pikkus ja nii edasi).
Kasutasime turunduskanalite ning -formaatide segu, mille valisime lähtuvalt etapi eesmärgist. Lisaks traditsioonilistele staatilistele formaatidele oli oluline osa Facebooki, Instagrami, YouTube’i ning TikToki videoreklaamidel. Taasturunduse etapis näitasid head tulemust dünaamilised reklaamid nii sotsiaalmeedias kui ka programmilised paigutused erinevatel veebilehtedel Google’i displeivõrgustiku abil.
Soomes olid eriti olulisel kohal Google Ads Shopping kampaaniad. Baltimaade turgudel ei ole see kampaania tüüp saadaval, kuid põhjanaabrite digimaastikul on see üks peamisi veebipoodide käibe loojaid.
Tulemused küündisid uute kõrgusteni
Spotlandi Soome turule suundumise digikampaaniate tulemused olid igati märkimisväärsed – võib öelda, et latti maha ei aetud ning tulemused olid pjedestaalikoha väärilised. Sportlandi veebipoe käive kasvas kolme kuuga 240 %, sealjuures kasvas ROAS 2023. aasta jaanuariks 1,5 pealt 3 peale. Brändi otsingud kasvasid aastases võrdluses (2022 II kvartal vs 2023 II kvartal) ligikaudu 5 korda. Samal ajavahemikul kasvas ka Sportlandi.fi veebilehe otseliiklus 2,5 korda.
Ka SEO perspektiivist olid tulemused tublid ning võistlustules näidati suurepärast võhma. Pidev SEO-alane töö lehekülje sisu ning tehnilise seisukorra arendamisega on aidanud tagada tugeva month-to-month kasvu nii nähtavuse kui ka orgaanilise liikluse osas. Võrreldes 2023. aasta märts-juuli ning eelneva aasta sama perioodi, siis meie SEO ekspertiisi toel kasvas orgaanilisest liiklusest tulnud käive lausa 476 %. Aastases võrdluses on engaged-sessions-per-user kasvanud 8 protsenti. Kui võrrelda käesoleva aasta augusti ning eelneva aasta sama kuu tulemusi, siis orgaaniliste näitamiste (non-branded) kasv on lennanud üle väga kõrge 759 % lati. Sealjuures kerkis orgaaniliste klikkide (non-branded) arv 645 %. Siinkohal täpsustame, et non-branded märksõnad on kõik need, mis ei ole seotud Sportlandi brändi nimega.
Ühe eduka digiturunduse projekti puhul ei saa muidugi rääkimata jätta tugevatest KPI-dest (key performance indicator):
- Absolute reach: 1,7 miljonit
- Cost per view: 0,021 €
- Cost per click: 0,29 €
- Cost per action: 0,3 €
Reklaamikampaania strateegias mitmete kanalite kasutamise mõju ei saa alahinnata ning kaasata tasub platvorme, mida sihtrühm igapäevaselt kasutab. Mitmeastmeliste ja läbimõeldud strateegiate abil on võimalik kasvatada ka tuntud brändide kodulehe liikluse mahte ning koostöös partneritega saavutada mõõdetavaid ja kasumlikke tulemusi.
Sportlandi digiturunduse juht Linda Lepassalu kommenteerib koostööd järgnevalt:
“Soome turul tegutsemine on viinud meie koostöö Nobeliga uuele tasemele. Võtmesõnad on professionaalsus, usaldus, tulemustele orienteeritus ning turuspetsiiifline lähenemine. Tuleb arvestada, et välisturul olles ei saa rakendada samu turundusstrateegiaid ja -praktikaid, mis toimivad Baltikumis. Koostöös Nobeliga on meil regulaarsed koosolekud, kus analüüsime eelnevat perioodi, arutame uusi võimalusi ningpaneme paika edasise plaani. Meie jaoks on olulisel kohal pidev uute lahenduste avastamine, nende testimine ning ka igapäevane tulemuste monitoorimine ja analüüs. Kui näeme, et midagi ei toimi, siis oleme koheselt valmis tegutsema. Seetõttu hindame kõrgelt võimekust kiirelt regageerida, kui olukord seda ette näeb.
Tunneme, et oleme valinud endale õige partneri ja ootame juba suure huviga, mida tulevikus koos Nobeli ekspertidega korda saadame ning milliseid väljakutseid Soome turg meile pakub.“
Kui Sinulgi on vaja tugevaid digiturunduse tulemusi, nagu tagasime Sportlandile kui võitjate valikule, siis võta meiega ühendust!